Dodatek elektryczny – kto może skorzystać?

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 grudnia 2022

Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną.

UWAGA!

Warunkiem uzyskania dodatku elektrycznego jest posiadanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).

W przypadku, gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem przysługuje jeden dodatek.

W przypadku, gdy wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mającego ten sam adres zamieszkania, to dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy.

Dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych wynosi 1 000 zł

W przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowy w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, dodatek elektryczny wynosi 1 500 zł

Dodatek elektryczny nie przysługuje gospodarstwom domowym, które zostały objęte:

  • pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego,
  • pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych

Dodatek elektryczny nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy , o którym mowa w art.2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych, w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477 i 1692).

Gdzie złożyć wniosek o dodatek elektryczny?

Wnioski można składać:

  • osobiście w siedzibie MOPR, ul. Przyjaźni 5, pokój nr 18, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 15:00,
  • w formie papierowej, wysyłając wniosek na adres MOPR, 62-510 Konin, ul. Przyjaźni 5,
  • za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej - elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP MOPRu (link poniżej) – sprawy ogólne – pisma do urzędu https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-urzednika/katalog-spraw/profil-urzedu/vm52o1nw0m

W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Informacje przedstawione we wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Do kiedy można składać wnioski o dodatek elektryczny?

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w terminie od 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r.

Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po dniu 1 lutego 2023 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Pieniądze zostaną wypłacone na wskazane w złożonym wniosku konto bankowe.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Koninie przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego. W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku, pracownik przyjmując ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości osobistego odebrania w Ośrodku informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego.

Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.

Więcej informacji można uzyskać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koninie, ul. Przyjaźni 5 oraz pod numerami telefonów:

63 24 99 610, 63 24 99 654, 63 24 99 662, 63 24 99 663

 

Pliki do pobrania